Alla inlägg den 22 november 2014

Av Marie Ling - 22 november 2014 23:23

Jag hade aldrig hört talas om manuka honung innan min faster berättade om vilka egenskaper den hade. Honung är honung eller? Jag läste genast på om honungen och det jag läste gjorde att jag skickade efter den direkt!

Jag är glad att vi inte är så ofta sjuka i vår familj. Vi verkar undkomma det värsta i varje fall, men det jag absolut vill undvika för mig själv och min familj är antibiotika!

Dom flesta läkare idag vill inte skriva ut antibiotika i onödan på grund av risken med antibiotika resistensen. Men med manuka honung kan man kanske själv minimera antibiotika användandet. Den är både bakteriedödande och inflammations hämmande och sägs vara effektiv mot streptokocker, MRSA, halsbränna, en bra boost till immun försvaret m.m

Vi äter vanlig honung varje dag och när vi börjar känna oss lite sjuka bytar vi till manuka honungen. Peppar peppar har vi inte fått nån sjukis som kräver antibiotika vad jag vet. Om den redan har haft effekt vet jag inte eftersom vi började i sommras, men med tanke på att höstens alla sjukdomar börjar, får vi verkligen prova manuka honungens verkliga effekt!

Det finns fusk produkter inom detta oxå! Så man ska inte köpa under +8 eller över +15. Mer information kan ni läsa på bl a
http://www.halsa.se/Bloggar/Allabloggar/Naturlig-halsa/Manuka-Honung/

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards